Geprüfter Business Developer, 2-tägiges Präsenzseminar

Business Development differenziert in Makro - und Mikro Development Zyklen, verbunden mit nachhaltigem Management und der Kunst den Mitarbeiter und den Handelspartner zu motivieren und zu incentivieren. Roberto Capone als Trainer.

Inhalt:

  • Kennenlernen, Status Quo der Teilnehmer, Situation im Unternehmen
  • Ziele, Zielsetzungen, Business Development, was Wachstum bedeutet?

  • Differenzierung in Mikro- und Mikro BDM
  • Market-Screening bedeutet für mich….
  • Absatzplanung, Umsatzplanung, Business Planning und Marketing Planning am Business  Case
  • Projektfinanzierung am Bespiel Kapitalwertmethode, Kundenwert, Net Present Value, Cash Flow
  • Einführung in Business Design
  • Business Model am individuellen Beipiel (Ihr Business Case wird durchgespielt)

  • Key Partner
  • Key Activities
  • Key Ressources
  • Value Proposition in Verbindung mit Value Mapping und Customer Journey
  • Customer Relationship in Verbindung mit CSI und NPS
  • Customer Segments in Verbindung mit Strategischen Geschäftseinheiten
  • Channels aktuelle und künftige Vertriebswege
  • Cost structure in Verbindung mit KVP, Kostenkontrolle und Kostenreduktion
  • Revenue Streams und profit streams
  • SWOT-Analyse für eine Favorisierung von Entwicklungsideen 

  • Ausblick und Umsetzung in der unternehmerischen Praxis

Ihr Trainer: Roberto Capone (soweit verfügbar)

Die Seminare sind sehr interaktiv und praxisrelevant organisiert und realisiert.
Ich freue mich über den Austausch mit Ihren Kollegen, mit Ihnen, mit Ihrem Team.
Gerne auch als Inhouse-Seminar (Preis auf Anfrage)

Seminar Business Development Management 2-day Seminar, Course in Marketing, Management

Development, growth, market leadership, quality leadership, innovation leadership, high return company in the industry, or customer satisfaction, employee satisfaction, customer retention, customer development, lead management or other goals can be the focus of the company.

In management, it is also important to realise that there is always a conflict of objectives between volumes, the absolute figures, and returns or profitability, the relative figures.

In order to realise growth, we need a positive development of both factors. Turnover, but also the return on sales, are under special observation.

Content:
  • Strategic Marketing Management and Business Growth
  • Goals and goal conflicts, goal hierarchy
  • Porter's 5 Forces (the power of suppliers, the power of customers, the possibility of substitutes, rivalry in the industry, the threat of new entry)
  • Ansoff product-market matrix with different strategies of growth
  • Micro- and macro-development according to Kaizen
  • Plan-Do-Check-Act cycle as an instrument for sustainable planning, implementation, control and goal achievement.
  • Analyses of strengths and weaknesses
  • Customer satisfaction measurement as an initiator for sustainable growth
  • Idea generation & idea evaluation
  • Implementation of individual ideas in an individual business model:
    • Key partners (Suppliers / Partners)
    • Key activities (identify value-adding processes)
    • Key resources (3 Ms: Man, Machine, Money)
  • Value proposition (USP, unique selling proposition)
  • Customer relationship (the goal is long-term customer loyalty)
  • Customer segments (goal: resource optimisation)
  • Channels (current vs. future distribution channels)
  • Cost structure (contribution margin vs. return on sales)
  • Revenue streams

In the workshop, we will look at creative methods as well as indicator-oriented possibilities of performance analysis and performance development. We will look at best practice examples as well as worst case scenarios.

Methods:
  • Interactive workshop with focus on participant needs
  • Kick-off presentations by trainer Roberto Capone or colleague
  • Management tools and quality management tools
  • Group and individual tasks
  • Optional addition: webinars or blended learning methods

Lernziele:
  • Das Ziel ist es, den Teilnehmern einen Überblick über Methoden und Werkzeuge für ein effizientes Business Development Management zu vermitteln und dieses direkt an einem Business Case praktisch zu bearbeiten.
  • Ziel ist Wachstum zu definieren und zu bewerten.
  • Ziel ist es Prioritäten zu bilden und Risiken aktiv zu managen.

Zielgruppe:
  • Marketing
  • Vertrieb
  • kaufmännische Angestellte
  • Leiter Abteilung
  • Leitung Profit Center Management
  • Managing the business developing process
  • Considering and management of opportunties, risk and investments

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Seminar-Termine

Termine 2024
Dauer
(09:00 - 17:00)
OrtTerminPreis € *
2 Tage
Berlin 24.-25.07., 16.-17.10. 1750,-
2 Tage Bregenz 24.-25.09., 17.-18.12. 1750,-
2 Tage Dortmund 17.-18.09., 10.-11.12. 1750,-
2 Tage Dresden 21.-22.08., 13.-14.11. 1750,-
2 Tage Eisenstadt 12.-13.08., 04.-05.11. 1750,-
2 Tage Erfurt 14.-15.08., 06.-07.11. 1750,-
2 Tage Freiburg 09.-10.10. 1750,-
2 Tage Fulda 29.-30.07., 21.-22.10. 1750,-
2 Tage Graz 21.-22.08., 13.-14.11. 1750,-
2 Tage
Hamburg 18.-19.09., 11.-12.12. 1750,-
2 Tage Hannover 24.-25.09., 17.-18.12. 1750,-
2 Tage Innsbruck 18.-19.09., 11.-12.12. 1750,-
2 Tage Kaiserslautern 26.-27.08., 18.-19.11. 1750,-
2 Tage Karlsruhe 07.-08.10. 1750,-
2 Tage Klagenfurt 17.-18.09., 10.-11.12. 1750,-
2 Tage Koblenz 23.-24.07., 16.-17.10. 1750,-
2 Tage
Köln 22.-21.07., 17.-18.10. 1750,-
2 Tage Leipzig 23.-24.07., 16.-17.10. 1750,-
1 Tag Linz 23.-24.07., 16.-16.10. 1750,-
2 Tage
München 26.-27.08., 18.-19.11. 1750,-
2 Tage Nürnberg 31.-01.08., 23.-24.10. 1750,-
2 Tage Passau 17.-18.09., 10.-11.12. 1750,-
2 Tage Saarbrücken 09.-10.10. 1750,-
2 Tage Salzburg 24.-25.07., 16.-17.10. 1750,-
2 Tage St.Pölten 22.-23.07., 17.-18.10. 1750,-
2 Tage Stuttgart 27.-28.08., 19.-20.11. 1750,-
2 Tage Trier 12.-13.08., 04.-05.11. 1750,-
2 Tage Wien 24.-25.09., 17.-18.12. 1750,-
Termine 2025
Dauer
(09:00 - 17:00)
OrtTerminPreis € *
2 Tage
Berlin 08.-09.01. 1750,-
2 Tage Dresden 05.-06.02. 1750,-
2 Tage Eisenstadt 27.-28.01. 1750,-
2 Tage Erfurt 29.-30.01. 1750,-
2 Tage Fulda 13.-14.01. 1750,-
2 Tage Graz 05.-06.02. 1750,-
2 Tage
Hamburg 05.-06.03. 1750,-
2 Tage Hannover 11.-12.03. 1750,-
2 Tage Karlsruhe 07.-08.01. 1750,-
2 Tage Koblenz 07.-08.01. 1750,-
2 Tage
Köln 09.-10.01. 1750,-
2 Tage Leipzig 07.-08.01. 1750,-
2 Tage Linz 07.-08.01. 1750,-
2 Tage
München 10.-11.02. 1750,-
2 Tage Nürnberg 15.-16.01. 1750,-
2 Tage Passau 04.-05.03. 1750,-
2 Tage Salzburg 08.-09.01. 1750,-
2 Tage St.Pölten 09.-10.01. 1750,-
2 Tage Stuttgart 11.-12.02. 1750,-
2 Tage Trier 27.-28.01. 1750,-

Termine 2024

von 09:00 bis 17:00 Uhr
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Termine
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